ATTRIBUTIONS, COMPETENCES AND CONTRIBUTIONS OF SOCIAL WORK IN BASIC EDUCATION: NECESSARY REFLECTIONS.

Authors

  • Cristiano Costa de Carvalho
  • Eliana Bolorino Canteiro Martins

Abstract

The article aims to present the debate on the conception around the relationship between Social Work and basic education policy in the light of the ethical political project and consequently the attributions and socio-professional skills of the social worker in the area. The nature of the research was qualitative and based on the critical-dialectical materialism method. To achieve the objective, bibliographical and documental research techniques were adopted. It points out a route and the need for studies and research that contribute to the implementation and consolidation of Law 13.935/19.

Author Biographies

Cristiano Costa de Carvalho

Assistente Social. Graduação em Serviço Social pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais. Mestrado em Gestão Social, Educação e Desenvolvimento Local. Doutorando em Serviço Social pela FCHS/ UNESP.  Bolsista CAPES. Professor no IEC/PUC Minas.  Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Serviço Social na Educação (GEPESSE) e Grupo de Estudos e Pesquisas Estudos sobre Política de Saúde e Serviço Social (QUAVISSS). ORCID: 0000-0001-6523-5917

Eliana Bolorino Canteiro Martins

Assistente Social. Graduação em Serviço Social pela Instituição Toledo de Ensino de Bauru. Mestrado em Serviço Social pela UNESP/Campus de Franca. Doutorado em Serviço Social pela PUC/SP. Pós-Doutorado em Serviço Social pela UERJ. Livre Docência pela UNESP/Campus de Franca. Docente do Programa de Pós-Graduação em Serviço Social UNESP/Franca. Bolsista Produtividade em Pesquisa pelo CNPq - Nível 2. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Serviço Social na Educação (GEPESSE). ORCID: 0000-0002-7796-8437.

Published

2023-11-14