THE PROCESS OF IMPLEMENTATION OF SOCIAL SERVICE IN THE POLICY OF EDUCATION IN THE CITY OF SALTO: first challenges

Authors

  • Cláudia de Jesus Oliveira Sant’Anna
  • Maria Inês Teixeira Yamamoto
  • Carla Aparecida Jara
  • Lucília Barbosa Jesus

Abstract

This article seeks to present the reflections developed by a group of social workers on the challenges of implementing Social Service in the Municipal Education Department. This construction sought to make the connection between the theoretical reference of Social Work and the work of the social worker in the Public Policy of Education. The intention was also to present the work plan and the Social Service in an organized, critical and clear manner, strengthening the direction of a free and quality education for the children and adolescents of the city of Salto.

Author Biographies

Cláudia de Jesus Oliveira Sant’Anna

Mestre em Serviço Social pela PUC/SP. Especialista em Política Pública no contexto do SUAS e Acolhimento Institucional e Familiar pela PUC/PR. Possui graduação em Serviço Social - Faculdades Integradas Maria Imaculada (2007).

Maria Inês Teixeira Yamamoto

Possui graduação em Serviço Social pelo Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas (1982). Atualmente é assistente social da Prefeitura do Município de Salto.

Carla Aparecida Jara

Graduação em Serviço Social (2010). Conselheira no Conselho Municipal de Assistência Social de Salto/SP (2013-2015).

Lucília Barbosa Jesus

Possui graduação em Serviço Social pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (1989). Especialização em Violência Doméstica contra crianças e adolescentes pela USP/SP.

Published

2023-10-16

Issue

Section

Artigos