SOCIAL WORK IN THE FIELD OF EDUCATION IN CAMPOS DOS GOYTACAZES/RJ REPORT ON A TRAJECTORY

Authors

  • Eliana Monteiro Feres
  • Carolina de Cassia Ribeiro Abreu
  • Paulo Santos Freitas Junior

Abstract

This article aims to present the trajectory of Social Service in the field of Education, in the municipality of Campos dos Goytacazes / RJ. We begin with a brief account of national legislation and the right to education universally only came into existence as of CF88, although we identified that there are multiple challenges for an education that emancipates, because despite the universalization we have many to advance the permanence of students in a quality school. Thus, in this experience report we present our work process from the axes quality access, permanence and democratic management, with the purpose of systematization and socialization of the developed actions

Author Biographies

Eliana Monteiro Feres

Graduação em Serviço Social pela Universidade Federal Fluminense (1996). Pós Graduação lato Sensu em Serviço Social Contemporâneo Assistência e Trabalho UFF ( 2002).

Carolina de Cassia Ribeiro Abreu

Graduação em Serviço Social pela Universidade Federal Fluminense (1989).Mestrado em Políticas Sociais pela Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro. Assistente Social da Prefeitura de Campos dos Goytacazes com experiência em saúde pública e educação ( Educação do Campo).

Paulo Santos Freitas Junior

Graduação em Serviço Social pela Universidade Federal Fluminense (2002)  Mestrado em Políticas Sociais pela Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro (2012)  Assistente Social da Prefeitura de Campos dos Goytacazes, na Secretaria de Educação na área de educação inclusiva. 

Published

2023-11-14

Issue

Section

Artigos