PROGRAMS AND STRUGGLES FOR EDUCATION: for more food, fun and art

Authors

  • Fabrícia Vellasquez Paiva
  • Thainara da S. M. dos Santos
  • Ivone Santos da Silva Felício
  • Daiane Estevam Azeredo

Abstract

The purpose of this article is to discuss a materialization of the capital offensive in the public and social politics of Education, especially regarding the extensive rights that end up, but for specific programs, not being guaranteed by or in - such as leisure, art and culture in Spaces. It has as a cut the Social Service's perspective on the discussion, starting with the More Education Program, and analytical pathways through official documents and systematization of some intervention experiences directly in the Program, whose results also highlight the need to rethink proposals for assistance to Education through Through programs and projects.

Author Biographies

Fabrícia Vellasquez Paiva

Docente da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro. Mestre em Educação pelo Programa de Pós- graduação em Educação da UFRJ e doutoranda pelo Programa de Pós-graduação em Educação da UFRRJ. Professora e coordenadora do Curso de Serviço Social da UFRRJ.

Thainara da S. M. dos Santos

Graduanda em Serviço Social pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro.

Ivone Santos da Silva Felício

Economista Doméstica da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro.

Daiane Estevam Azeredo

Auxiliar acadêmica da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro. Mestre em História pelo Programa de Pós-Graduação em História da UFRRJ.

Published

2023-10-16

Issue

Section

Artigos